Gastvrijheidsnormen
Binnen Sportfondsen Rotterdam hanteren wij gastvrijheidsnormen. Deze gastvrijheidsnormen zijn opgesteld door onze moederorganisatieorganisatie Sportfondsen Nederland en geven aan wat een bezoeker van ons mag verwachten.
De dienstverlening in onze Sportfondsenaccommodaties voldoet aan de volgende normen:
Informatie
De accommodatie is goed bereikbaar voor informatie. Iedereen kan geregeld beschikken over recente gegevens met betrekking tot de activiteiten van de accommodatie en de tijden, waarop die plaatsvinden. Ook de website van de accommodatie is volledig, gebruiksvriendelijk en up-to-date.
Openstellingrooster
De tijden waarop activiteiten plaatsvinden, zijn zoveel mogelijk afgestemd op de respectievelijke gebruiksgroepen.
Parkeren en stalling
Dichtbij de ingang bevindt zich voldoende ruimte voor parkeren en rijwielstalling.
Algemene indruk
Het terrein en het gebouw zien er verzorgd en uitnodigend uit. In de directe omgeving van de accommodatie kan een bezoeker zich gemakkelijk oriënteren. Op het entree/parkeerterrein en directe omgeving voelt de bezoeker geen vrees voor veiligheid van persoon of goed. Het terrein en gebouw zijn duidelijk herkenbaar als Sportfondsenaccommodatie.
Receptionist(e)
De receptionist(e) verwelkomt door haar optreden iedere bezoeker. De receptionist(e) is volledig op de hoogte van alle zaken, waarover bezoekers informatie kunnen vragen. Informatie wordt geduldig, vriendelijk, efficiënt en betrouwbaar gegeven.
Wachten in de hal
De bezoeker hoeft niet buiten te wachten. Hij/zij kan in de hal aangenaam vertoeven.
Algemene service
In de hal kan iedere bezoeker kennisnemen van alle faciliteiten die de accommodatie te bieden heeft. Alle faciliteiten kunnen zonder zoeken of vragen worden gevonden.
Omkleedgemak
De bezoeker kan zich te allen tijde zonder hinder en met de nodige privacy omkleden.
Veiligheid bezittingen
De bezoeker kan zijn kleding en overige bezittingen zodanig opbergen, dat hij niet bang hoeft te zijn voor diefstal, vermissing of nat worden. Waardeartikelen kunnen in afsluitbare kastjes worden opgeborgen.
Gastheren/-vrouwen
De zwemzaalmedewerkers zijn attent op de behoeften van de bezoeker. Zij zijn herkenbaar aan Sportfondsen bedrijfskleding. De zwemzaalmedewerkers beschikken over grote deskundigheid in het leiden of begeleiden van de activiteiten die de accommodatie aanbiedt.
Rust en comfort
In of bij de recreatieruimten is voldoende mogelijkheid om met enig comfort te vertoeven. Aangeboden horeca-artikelen zijn verzorgd, smakelijk en hygiënisch.
Recreatieve voorzieningen
In de zwem- en recreatieruimten vindt de bezoeker voorzieningen, die tegemoetkomen aan zijn individuele behoefte aan passieve en actieve recreatie.
Persoonlijke verzorging
Aan het einde van zijn/haar bezoek kan de bezoeker beschikken over douches, schone kleedruimten, spiegels en haardrogers.
Verlaten van de accommodatie
Bij het verlaten van de accommodatie ondervindt de bezoeker geen hinder van binnenkomend publiek.
Klachtenopvang en -afhandeling
Klachten worden beschouw als signalen voor zelfkritiek: zij worden altijd serieus genomen. Iedere klacht wordt beantwoord. De bezoeker verneemt wat eraan gedaan wordt of waarom het niet mogelijk is om zijn/haar klacht te verhelpen.
Visueel onderhoud
De voor het publiek toegankelijke ruimten voldoen te allen tijde aan de hygiënische normen. Zowel de ruimten als het meubilair zijn te allen tijde schoon en verzorgd.